Onze economie wordt steeds meer ICT-gedreven. De hoeveelheid data die we dagelijks verwerken is enorm. Dit biedt kansen aan bedrijven die zich met data willen onderscheiden en hun ondernemingsmodel daarop inrichten.

Om MKB-ondernemingen in Midden-Brabant meer datadriven te maken is Midpoint Brabant samen met prominente regionale partners gestart met het initiatief Smart MKB. Dit programma is bestemd voor MKB-bedrijven met minimaal 10 fte die dataficering willen én kunnen doorvoeren. Zij moeten zijn gevestigd in een van de negen gemeenten van Midden-Brabant: Dongen, Gilze en Rijen, Goirle, Heusden, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Oisterwijk, Tilburg of Waalwijk.

Samen met onderwijsinstellingen, ICT-bedrijven en coaches kunnen we ook jouw onderneming ondersteunen bij een datagedreven manier van werken. We informeren en inspireren, zorgen voor kennis en opleiding, én helpen je om concreet in actie te komen. Met als doel: meer businesssucces!

Om te beginnen is het zinvol om kennis te maken met de ongekende mogelijkheden van dataficering. We werken hiervoor samen met diverse gespecialiseerde organisaties. Als je ermee aan de slag wilt, kan Midpoint Brabant jouw onderneming hierin begeleiden. Het proces bestaat uit vier stappen, waarbij we samen bekijken wat je nodig hebt en waar je gebruik van wilt en kunt maken. De eerste stap is een datakansenscan. Hiermee krijg je inzicht in hoe jouw bedrijf ervoor staat op het gebied van digitalisering en dataficatie. Deze scan mondt uit in een data-actieplan met een businesscase en een routeplan. En daarna ga je daadwerkelijk aan de slag! Wil je nog verder groeien? Ook dat kan. Je gaat dan structureel bouwen aan én profiteren van data.

Wil je weten hoe Smart MKB werkt? Kijk hier voor nadere informatie:

Aan de slag

Smart MKB is een samenwerking van deze organisaties uit Midden-Brabant:

Met Smart MKB ga je sneller aan de slag met data

  1. Digitalisering (van wat nu nog op papier gebeurt).
  2. Snellere automatisering van jouw bedrijfsprocessen.
  3. Procesoptimalisatie aan de hand van data.
  4. Real-time monitoring in plaats van periodieke monitoring.
  5. Verbetering van samenwerking met partners en launching customers.
  6. Voorspellende data-analyse in plaats van constatering achteraf.
  7. Nieuwe serviceconcepten op basis van data en voorspelbaar onderhoud.
  8. Op data gebaseerde producten, diensten en technologie ontwikkeling.
  9. Verkoopondersteuning (dynamic pricing van producten en/of diensten).
Aan de slag